1. Montáž a demontáž krycích plechů
V demontovaném stavu jsou boční vodící profily chráněny před znečištěním či poškozením krycím plechem. Tyto plechy jsou upevněny šrouby na boční vodící profil. V případě montáže mobilní stěny se krycí plechy musí demontovat. Plechy mohou být z hliníkového plechu (s povrchovou úpravou) nebo z nerezového plechu.
2. Nasazení (použití) mobilní zábrany
2.1 Montáž mobilní zábrany
-
všechny díly vyskladnit a přepravit na místo nasazení
-
demontovat krycí plechy (viz. bod 1)
-
odšroubovat z kotevních desek záslepné matice (imbusový klíč M12), uložit na bezpečné místo pro opětovné použití po demontáži stěny
-
jako první osadit hliníkové slupice. Součástí uskladněného sloupku jsou kotevní šrouby (prochází skrz celý sloupek)
-
profil usadit na kotevní desku (2 šrouby na návodní stranu, 1 šroub na suchou stranu)
-
klíčem M36 utáhnout šrouby
-
vyčistit dosedací plochy spodního hradidla od nečistot, které by mohly způsobit netěsnosti ve styku hradidla a podkladu
-
profily pro
stejné délky stěn jsou barevně sjednoceny a označeny
-
nasadit nejspodnější hradidlový profil mezi boční vodící profily popř. slupice a usadit ho na dosedací plochu terénu nebo spodního těsnícího profilu (spodní hradidlový
profil nemá na spodní dosedací straně zámek). Je jedno, jestli se spodní hradidlo osazuje těsněním na horní straně profilu na stanu návodní či suchou.
-
všechny hradidlové profily mají cca 20 – 30 mm vůli mezi stěnami vodících profilů (cca 15 mm na každou stranu)
-
další (typová) hradidla se usazují stejným způsobem až do předepsané výšky
-
orientace těsnění typových hradidel musí odpovídat orientaci spodního hradidla
-
na poslední hradidlo se nasadí do drážek ve vodících profilech upínák a ručně se utáhne šroub upínáku tak, aby nemohlo dojít ke zdvižení posledního hradidlového profilu
-
pokud se používají stahovací tyče, potom odšroubovat záslepnou matici kotevního dílu (cca v ¼ délky pole na terénu) a zašroubovat stahovací tyč. Horní část zapřít na horní plochu nejvrchnějšího hradidlového trámu a dotáhnout šroub stahovací tyče
-
pokud jsou navrženy zadní vzpěry slupic, nasadí se zadní vzpěry na šrouby ve slupici a dotáhnou se matice všech šroubů. Závitová tyč a opěrnou deskou se vyšroubuje tak, že se vzepře o pevný podklad terénu (betonový základ či podobně)
2.2 Demontáž mobilní zábrany
-
odstranit upínáky, očistit od případných nečistot a uložit do připravených boxů
-
horní hradidlo na jedné straně přizvednout (možno použít ocelový hák), počkat až vyteče zbytková voda a potom celý profil vyjmout z konstrukce.
Profil je nutné řádně očistit – doporučujeme vysokotlaké čistící zařízení.
-
po odstranění hradidel povolit šrouby slupic a demontovat slupice
-
každý profil včetně všech osazených těsnění překontrolovat. Případné
poškozené díly je nutné okamžitě nahradit novými
-
těsnění je nutné vyjmout s drážky profilu, dobře očistit a ochránit silikonovým sprejem
-
profily (s osazenými těsněními) uložit na připravené palety a nachystat k odvozu do úložiště
-
UPOZORNĚNÍ ! Hliníkové profily nikdy nesmí ležet přímo na sobě. Vlivem atmosférických podmínek by mohlo dojít se „studenému svaření“ dvou na sobě ležících profilů. Doporučujeme profily prokládat dřevěnými prokladky
-
profily sloupků důkladně očistit vysokotlakým zařízením a uložit na palety. Dbejte stejných zásad pro ukládání jako u hradidlových trámů
-
díry v kotevních deskách (popř. v těsnících profilech)
vyplnit tukem a zašroubovat záslepnými maticemi
DŮLEŽITÉ :
Vš
echny profily ukládejte na palety tak, aby mohly být co nejrychleji zase použity při další montáži. Tzn.
-
osadit krycí plechy bočních vodících profilů
-
palety s profily ukládat na úložiště dle skladovacího plánu
UPOZORNĚNÍ !
Žádný mobilní ochranný systém (tedy ani DPS 2000) není úplně vodotěsnou konstrukcí. U stěny se předpokládají průsaky, obzvláště v případě, kdy není použit spodní těsnící systémový práh. V případě, že jsou průsaky stěnou nežádoucí, je nutné zajistit zpětné přečerpání vody čerpadlem na návodní stranu nebo použít vodotěsnou montážní pěnu do všech míst, kde se dají průsaky očekávat – zejména styk spodního hradidlového profilu s terénem.